Långfredag

Njuter, njuter, njuter av ledig långfredag.
Bakade citron-kaka i fina ros kakformen och bjöd darling på frika (frukost/fika). Alldeles geggig och fin blev den i mitten.
Darling hade med sig ett påsk-ägg med rosé! Hon är så fin hon. Korkas till champangefrukost och jordgubbar på valborg. Älskar de här påskäggen med guld på. Gärna ska de vara rosa eller lila. Skulle vilja ha dem framme året om, som burkar eller godisskålar. 
Sen latade vi bort några timmar med påskmust och kaffe på mitt tak. Ser ni så blå himmlen är?
Och sen latar jag bort ännu fler timmar i örpnlapps-fåtöljen och fotpallen som jag drog fram till balkongen. I bara shorts och linne!
Och det planeras inte många knop i kväll ändå, ska laga svamp-tortellini till middag, det bästa jag vet i pastaväg, spagetti är bara långt och tråkigt. Se klart inspelade finalen av Sveriges Mästerkock och äta färgade skum-ägg från lila-påskägget framför Satc-filmen.
Glad Långfredag vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0