Häggen

Hemma efter andra jobbdagen denna vecka. Mage, huvud och själ har inte velat min väg, det till trots firar jag fredag med den vackraste killen i världen som sitter i bilen mellan Stockholm på väg upp till Uppsala just nu. Älgfärsbiffar och rödvinsås, bland det bästa i denna värld.
Jag ser att våren brytit sig ut ordentligt under de dagar jag legat med fördragna persienner, till och med syreénerna runt hörnet har knoppat i lila.
Aldeless utanför min port står den här magiska Häggen, i full blom. Och jag har haft klädkammarsfönstret och sovrumsfönstren öppna för att vinden ska ta med den där ljuvliga doften in i sovrummet. Har ni kännt den?, en tidig morgon eller sen kväll cyklandes till och från jobbet, mot stan för häng på Åkanten eller med en flaska rosé klirrandes i cykelkorgen för balkong-vin hos en kär vän, har ni känt den vet ni vad jag menar. De två bästa veckorna på året, när häggen blommar. Den ljuvligste av dofter, den och doften strax under B´s hals, precis i gropen vid nyckelbenet.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0